W Perfumerii Quality w hotelu Marriott gościliśmy Marie-Hélene Rogeon.
Twórczyni marki Les Parfums de Rosine wpadła do nas na dosłownie dwie godziny w przerwie europejskiej podróży, jednak zdążyła się z nami podzielić ciekawymi informacjami na temat marki, jej historii i planów. Te najbliższe to oczywiście nowe zapachy, z których pierwszy właśnie pojawił się na naszych półkach. Kompozycja Rose des Neiges zainspirowana została – przekornie, bo wbrew porze roku – zapachem róż pokrytych szronem…
Spotkanie z artystką rozpoczęliśmy od krótkiego filmu, prezentującego słynny ogród Marie-Hélene. Otacza on wiejski dom, znajdujący się w odległości niespełna 80 kilometrów od Paryża i jest królestwem róż, których rośnie i kwitnie tam prawie 200 różnych gatunków! Oglądając film zatęskniliśmy nie tylko za wiosną, ale od razu za latem. 🙂 Zresztą zobaczcie sami.
Początków marki Les Parfums de Rosine szukać należy w atelier mody Paula Poireta, jednego z pierwszych i jednego z największych kreatorów mody XX wieku.
Projektant, który sam siebie nazywał królem mody jako pierwszy z wielkich krawców wylansował własne perfumy pod marką, którą nazwał imieniem swojej córki: Rosine. Kompozycja La Rose de Rosine powstała w roku 1911, a zatem dziesięć wcześniej niż perfumy Chanel.
Fabryka perfum Rosine w Courbevoie
Ciekawostką jest fakt, że Paul Poiret projektował flakony perfum tak, jak ubrania. Ważny był każdy szczegół: rodzaj sznureczka opasującego buteleczkę pod korkiem, długość frędzla, szerokość kryzy. Współczesna marka Les Parfums de Rosine pozostaje wierna pierwotnym pomysłom Paula Poireta, zachowując wszystkie najważniejsze elementy wyglądu perfum, stąd tak dla niej charakterystyczne różnokolorowe sznureczki z frędzlami, a także tiulowe kryzy linii Ballerina. Marie-Hélene zdecydowała się również zachować historyczne liternictwo, dlatego litera „R” na flakonach jej perfum jest dokładnie taka sama, jak u Paula Poireta.
Także logo marki czerpie z tradycji zapoczątkowanej na początku XX wieku. Paul Poiret sygnował swoje projekty, a później perfumy symbolem róży. Uważał ją za królewski kwiat, ważny w modzie, najważniejszy w perfumach. Marie-Hélene jest tego samego zdania, dlatego logotyp Les Parfums de Rosine zawiera różę.
Dlaczego Marie-Hélene zainteresowała się właśnie marką Rosine? Niebagatelną rolę odegrał zapewne sentyment, ponieważ w przeszłości jej rodzina znała i blisko współpracowała z rodziną Paula Poireta. Jak do tego doszło? Otóż prapradziadek Marie-Hélene był twórcą wód toaletowych i perfumowanych pomad do pielęgnacji wąsów cesarza Napoleona III. Rodzina kontynuowała perfumiarskie tradycje w kolejnych pokoleniach: dziadkowie Marie-Hélene posiadali fabrykę perfum, w której swoje kompozycje zamawiał m.in. Paul Poiret.
Nowa marka Les Parfums de Rosine oficjalnie powstała w roku 1991. Działalność rozpoczęła nietypowo, bo od jednego tylko zapachu: nowej wersji kultowych perfum Paula Poireta – La Rose de Rosine. Kompozycję stworzył Franҫois Robert, syn legendarnego Guya Roberta, twórczo rozwijając historyczną formułę na podstawie opisu pozostawionego przez Paula Poireta.
Butik Les Parfums de Rosine otwarto w prestiżowej i uwielbianej przez Francuzów lokalizacji: ogrodach Palais Royal, zaś jej pierwsze perfumy oferowano od razu w trzech koncentracjach: wody toaletowej, wody perfumowanej i perfum.
W Perfumerii Quality kochamy róże Les Parfums de Rosine. Mamy nadzieję, że Wy również. 🙂