Najnowsza woda perfumowana Floraïku Gong ma bardzo bogatą symbolikę nawiązującą do kultury Japonii.
Marka Floraïku Paris została założona w 2017 roku przez Clarę i Johna Molloy, artystów znanych i kojarzonych z marką Memo. Impulsem do jej powołania do życia stała się dla Clary i Johna podróż do Japonii, spotkanie z jej kulturą i pełnym szacunku podejściem do natury, obecnym w szeroko rozumianej sztuce. Bazując na doświadczeniu z prowadzenia domu perfumeryjnego Memo, artyści zapragnęli połączyć Paryż, kolebkę projektowania perfum z uosabiającą zapachowe wyrafinowanie daleką Azją. Tak powstała Floraïku – marka otwarta na świat i celebrująca jego piękno.
Najnowszy zapach marki Gong zawdzięcza swoja nazwę instrumentowi, który jest symbolem Azji, harmonii i oświecenia.

Gong to święty, rytualny instrument, pochodzący z Azji (starożytnych Chin i Japonii), który generuje w otoczeniu harmonię i prowadzi do stanu wewnętrznego spokoju i radości. Dawniej w rodzinach azjatyckich gong był atrybutem bogactwa i służył jako symbol statusu, ale też był wykorzystywany w rozmaitych rytuałach np. do przywoływania duchów i wypędzania demonów. Wierzono też, że dotknięcie gongu przynosi fortunę i siłę. W wielu rytuałach Dalekiego Wschodu gong zachował swoje szczególne znaczenie do dziś, a obecnie jest znany i stosowany na całym świecie, chociażby podczas „kąpieli w dźwiękach gongów”, bowiem dźwięk wydawany przez dotknięcie pałką metalowego talerza działa kojąco na układ nerwowy, uspakaja, a nawet wspomaga leczenie niektórych dolegliwości.

Zapach Gong Floraïku zawdzięcza swoją nazwę jednemu ze składników: akordowi dorayaki. Nawiązuje on do delikatnie słodkiego, małego okrągłego ciasteczka, w kształcie przypominającym gong, które w Japonii tradycyjnie serwuje się w porze podwieczorku. W języku japońskim gong to „dora” – co w pełni wyjaśnia nazwę dorayaki. Nazwa Gong nawiązuje też do szczęśliwej godziny picia herbaty, do której celebrowania nawołuje domowników ten instrument. Jego głęboki dźwięk symbolizuje ceremonię prostoty i harmonii. Legenda głosi, że pierwsze dorayaki powstały, gdy samuraj imieniem Benkei zgubił swój gong (dora) opuszczając dom rolnika, w którym się ukrywał. A rolnik, który znalazł gong, później używał go do smażenia naleśników.
„GONG to zaproszenie do wyrafinowanej rozkoszy. Wyobraziłam go sobie jako zachwycający zapach, który oddaje esencję Japonii, z subtelną i musującą nutą mandarynki, różowego pieprzu i yuzu. Pełne ciepła wspomnienia wyłaniają się z miękkiego dorayaki doprawionego czarnym pieprzem. GONG to świeży, orientalny zapach, wzmocniony ciepłą, balsamiczną nutą benzoesu i drewna„. – Sophie Labbé
Nuty zapachowe:
Nuty głowy: mandarynka z Włoch, różowy pieprz CO2, yuzu
Nuty serca: benzoes syjamski, czarny pieprz
Nuty bazy: gwajakowiec, sandałowiec, wetiwer z Haiti Rodzina zapachowa: orientalna łagodna