Odéon MEMO PARIS do tej pory urzekał tylko Francuzów, bo stworzona w 2020 roku woda perfumowana była dostępna jedynie w paryskim butiku marki. Ogromny sukces kompozycji sprawił, że trafiła do perfumerii na całym świecie, także do Quality Missala. Jednocześnie jest to pierwszy zapach MEMO PARIS w zmienionej, świetlistej szacie graficznej.
Odéon to położonaw sercu Paryża dzielnica znana jako jedna z najbardziej literackich części miasta. Tętniące życiem centrum kultury i sztuki, ośrodek historyczny, naukowy i kulturalny, z licznymi imponującymi budynkami, które świadczą o miejscu pełnym pamięci. Do symboli dzielnicy należą prestiżowy kompleks uniwersytecki wydziału medycyny, Pałac Luksemburski z otaczającymi go ogrodami oraz mityczna metafora dobra i zła – fontanna Saint-Michel. Dzielnica oferuje także możliwość uczestnictwa w przedstawieniu w prestiżowym włoskim teatrze, który nosi jej nazwę – Théâtre de l’Odéon – Teatr Europy, mieszczącym się na okrągłym placu. Do dzielnicy można dotrzeć pieszo, spacerem przez mosty Pont Neuf lub Pont Saint-Michel.

Kompozycja zapachowa Odéon w założeniu właścicielki marki Memo – Clary Molloy i perfumiarki Aliénor Massenet, nawiązuje do ikonicznych miejsc tej części Paryża. W liście napisanym do Alienor, Clara pisała:
„Nie jest tajemnicą, że kocham Paryż. To miasto, w którym się urodziłam, dorastałam. To tutaj nauczyłam się miłości do literatury i sztuki, otwierania się na zmysły. Paryż to oczywiście też miejsce narodzin Memo. Myślę o Sekwanie i jej zadrzewionych brzegach, o zapachu książek w antykwarycznych kioskach, o Ogrodzie Luksemburskim, kamieniach zabytków, teatrach, kawiarnianych tarasach, gdzie artyści kształtowali świat. Uwielbiam spacerować po tej dzielnicy – Odéon. Jej dyskretne uliczki, budynki zwieńczone cynkiem. Chciałabym zamienić go w zapach. I razem z Tobą oddać jego harmonię.”
Ta misja zakończyła się sukcesem, bowiem zapach Odéon , jak żaden inny oddaje atmosferę bohemy i niepowtarzalny paryski szyk. Jego kluczowe nuty to absolut róży i bobu tonka oraz esencja paczuli. A kompozycja zapachowa przywołuje literacką, muzyczną i rozrywkową przeszłość oraz teraźniejszość tej dzielnicy, która oferuje wiele miejsc do poznania i chwil do przeżycia. W kompozycji uderza do głowy zapach tureckiej róży, akord kandyzowanej róży i kandyzowanego daktyla, które razem tworzą pełne słodyczy i elegancji otwarcie. Po chwili w jej sercu wyczuwalna jest przestrzenna esencja białego sandałowca i Cashmeran, a potem esencja paczuli, ambry, absolutu bobu tonka i piżma, które dodaje głębi.
Słowami perfumiarki:
„Odeon został zainspirowany nutami kandyzowanych róży i daktyli. Stopniowo nuty ambry i piżma ujawniają się w sercu zapachu, nadając mu nieskończenie wykwintną słodycz”
– Aliénor Massenet

Rodzina zapachowa zapachu Odéon: kwiatowo-orientalna
Główne nuty: absolut róży, absolut bobu tonka, esencja paczuli
Piramida zapachowa:
Nuty głowy: absolut róży Isparta, akord kandyzowanej róży, kandyzowane daktyle
Nuty serca: esencja białego sandałowca, Cashmeran
Nuty bazy: esencja paczuli, sucha ambra, absolut bobu tonka, piżmo
Zapach Odéon jest pierwszym, który pojawia się w zmienionej szacie graficznej, w jakiej od tej pory będą wszystkie flakony Memo . Nowa tożsamość zapachów lśni kolorem promiennego słońca, które przyciąga spojrzenia i pobudza zmysły. Słoneczny żółty odcień to hołd dla słońca, które pomaga naturze realizować swój potencjał i pozwala zapachowi zaistnieć. To kolor, który przywołuje wrażenia ciepła, blasku i otulenia, niosąc w sobie niezwykłą energię, przesłanie radości i wolności. Podkreśla magię kreacji zapachowych Memo i rzuca nowe światło na każdy element komunikacji. Same flakony z obrazkami utrzymanymi w kolorach sepii, są niczym stare fotografie, zatrzymujące w kadrze niepowtarzalne chwile. Wzbogaca je nowe wyraziste logo.