Specjalna edycja Eight&Bob Original dla fundacji Roberta Kennedy`ego

Eight&Bob jako firma i marka kierująca się w swojej działalności zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu angażuje się m.in. w kwestie obrony praw człowieka i budowy społeczeństwa respektującego równość wszystkich ludzi wobec siebie i prawa. Marka z dumą współpracuje z Robert F. Kennedy Human Rights, fundacją o międzynarodowym zasięgu, prowadzoną przez córkę Roberta F. Kennedy`ego – Kerry Kennedy, aktywistkę, prawniczkę i pisarkę.

Działająca od roku 1968 fundacja Robert F. Kennedy Human Rights współpracuje z lokalnymi aktywistami i działaczami na całym świecie na rzecz obrony praw człowieka, angażując firmy i rządy do wprowadzania trwałych, pozytywnych zmian w kwestii poszanowania i przestrzegania praw człowieka. Na rzecz fundacji pracuje zespół znanych międzynarodowych prawników, światowych liderów biznesu i przedstawicieli rządów, zjednoczonych w wysiłkach na rzecz przestrzegania sprawiedliwości społecznej na świecie.

W ramach współpracy z Robert F. Kennedy Human Rights, marka Eight&Bob przygotowała specjalną edycję Eight&Bob Original i przekazuje część dochodów uzyskanych z jej sprzedaży na działalność fundacji w hołdzie dla marzeń Roberta F. Kennedy`ego o sprawiedliwym świecie i pokojowym współistnieniu wszystkich ludzi.

Specjalna edycja kultowego zapachu Eight&Bob Original to flakon o pojemności 50 ml zapakowany w eleganckie białe pudełko. Z tyłu opakowania znajduje się opis współpracy marki z fundacją Robert F. Kennedy Human Rights, a w środku zdjęcie i podpis RFK.

We flakonie znajdziemy niezmienioną kompozycję Eight&Bob Original – najbardziej znane dzieło Alberta Fouqueta, ponadczasowo elegancki zapach, który zyskał sławę dzięki bratu Roberta, Johnowi F. Kennedy`emu, 35. prezydentowi Stanów Zjednoczonych.

W Perfumerii Quality flakony specjalnej edycji Eight&Bob Original pojawią się prawdopodobnie po wiosennych targach w Mediolanie.

A tu możecie zobaczyć relację z oficjalnej premiery zapachu, która odbyła się z udziałem Kerry Kennedy oraz Luisa Bodesa, CEO marki Eight&Bob na dachu jednego z nowojorskich wieżowców.

* * * * *

EIGHT&BOB: NIEZWYKŁA HISTORIA NIEZWYKŁEJ MARKI

Albert Fouquet, syn paryskiego arystokraty należał do francuskiej elity początków XX wieku. Był koneserem perfum. W pracowni w rodzinnym zamku, wspierany przez Philippe ‘a, lokaja rodziny, tworzył i udoskonalał esencje dla osobistego użytku. Na każdym spotkaniu towarzyskim, w którym uczestniczył, zaskakiwał wyjątkowym zapachem, jednak pomimo rosnącego zainteresowania jego perfumami, konsekwentnie odrzucał propozycje ich sprzedaży.

Pewnego dnia w roku 1937, podczas letnich wakacji na Lazurowym Wybrzeżu, Albert poznał podróżującego po Francji młodego amerykańskiego studenta Johna F. Kennedy’ego. Kennedy natychmiast zachwycił się zapachem noszonym przez Alberta. Urok, otwartość i serdeczność Kennedy’ego skłoniły Alberta do podarowania mu próbki swojej wody kolońskiej. Pozostawił ją w hotelu z informacją: „W tej fiolce odnajdziesz odrobinę francuskiego uroku, której brakuje Twojej amerykańskiej osobowości”. Po powrocie z wakacji Albert otrzymał list od Johna, w którym ten dziękował mu za miły gest i informował o sukcesie, jaki odniósł zapach wśród jego przyjaciół za oceanem. Prosił Alberta o kolejnych osiem próbek, a „jeśli wystarczy esencji, to o jeszcze jedną dla Boba.” Albert postanowił spełnić prośbę, a fiolki z wodą kolońską nazwał zabawnym życzeniem Johna: Eight&Bob. Albert nie mógł uwierzyć, kiedy po kilku miesiącach zaczął otrzymywać listy ze Stanów Zjednoczonych od hollywoodzkich reżyserów, producentów i aktorów, takich jak Cary Grant czy James Stewart. Wszyscy chcieli wodę kolońską Eight&Bob, którą odkryli za sprawą ojca Johna, który utrzymywał bliskie stosunki z gwiazdami kina.

Niestety, sława wody kolońskiej Eight&Bob nie miała szansy rozprzestrzenić się po świecie: wiosną 1939 roku Albert zginął w wypadku samochodowym. Philippe, jedyna osoba, która mogła realizować zamówienia, kontynuował pracę jeszcze tylko przez kilka miesięcy, do czasu wybuchu II wojny światowej, która zmusiła go do porzucenia pracy u rodziny Fouquet. Ostatnie gotowe flakoniki wody kolońskiej Philippe ukrył w książkach tak, by naziści nie zorientowali się, że to perfumy. Kilkadziesiąt lat później, dzięki rodzinie lokaja Philippe ‘a, formuła i proces powstawania zapachu Eight&Bob zostały przywrócone i ponownie stały się ekskluzywną wodą kolońską, uwielbianą przez najbardziej eleganckich mężczyzn na świecie.

LIMITOWANA PRODUKCJA
W styczniu 1934 roku Albert Fouquet pojechał do Chile na zaproszenie włoskiego ambasadora. Zachwycony egzotycznym krajem przemierzał Andy w poszukiwaniu aromatycznych roślin, które wzmocniłyby jego perfumy. Do Paryża wrócił z gałązkami rośliny, którą nazwał „Andrea”.

Ta dziko rosnąca roślina, której aromat nadal wykorzystywany jest do produkcji oryginalnej wody Eight&Bob, występuje na niewielkim obszarze i dużej wysokości, a dodatkowo może być zbierana tylko w grudniu i styczniu. W procesie rygorystycznej selekcji do dalszego przetworzenia przeznaczany jest niewielka część (ok. 7%) zbiorów i na tej podstawie szacuje się, ile flakonów zapachu zostanie wyprodukowanych w danym roku.

Leave a Reply