Perfumiarze tworzący dla marek luksusowych i niszowych kierują się najprzeróżniejszymi, nierzadko bardzo oryginalnymi inspiracjami. W trend ten wpisuje się niewątpliwie Marquetry, najnowsza kompozycja marki Etro.
Zapach zainspirowały dzieła dawnych artystów zajmujących się markieterią, sztuką zdobienia wyrobów z drewna, czyli przeważnie mebli, ale także luksusowych przedmiotów użytkowych, takich jak zegary, instrumenty muzyczne czy szkatuły na biżuterię przy użyciu precyzyjnie przycinanych kawałków masy perłowej, kości słoniowej, szylkretu, srebra lub gatunków drewna o różnych fakturach, kolorach lub odcieniach.
Marquetry odwołuje się do dzieł bardzo konkretnych artystów: uzdolnionych rzemieślników z pałaców w indyjskim Dżajpurze, stolicy Radżastanu.
Marquetry jest jasnym i świetlistym, bardzo kobiecym zapachem o wyraźnie orientalnej duszy. Po rześkim, lecz jednocześnie jedwabiście miękkim, owocowym otwarciu wzbogaconym nutą lawendy, kompozycja otula bogatym kwiatowym bukietem. Zachwyca w nim zmysłowa róża, otoczona liśćmi tabaki i galbanum, aksamitnym aromatem migdałów i bobu tonka oraz bardzo apetyczną czekoladową nutą balsamu Peru. W bazie kompozycji, jak szlachetny kamień wieńczący cenny markietaż, lśni likierowa żywica labdanum, spowita w słodycz ambry i wanilii.
Zachęcamy do poznania orientalnego klejnotu marki Etro i przypominamy, że próbkę zapachu można zamówić w naszym butiku internetowym.
* * * * *
Zdjęcie nr 1: katowice-antyki.com
Zdjęcie nr 2 z fotobloga qbk.pl