Z prawdziwą radością powitaliśmy w Perfumerii Quality niezwykłą markę Nissaba. Zachwycają nas zapachy, fascynuje oryginalna koncepcja tworzenia perfum i bardzo cenimy aktywne podejście proekologiczne jej twórców. Jesteśmy zdania, że obok takiej marki i takich perfum po prostu nie da się przejść obojętnie!
Nissaba to nowa marka haute parfumerie tworząca wyjątkowe zapachy w innowacyjny sposób.
Nissaba narodziła się ze spotkania dwóch menadżerów działających w branży perfumeryjnej, których pragnieniem było wniesienie innowacji do świata perfum niszowych. Sébastien Tissot po zakończeniu kariery w Grupie Firmenich, gdzie pracował jako szef projektów zrównoważonego rozwoju, wyobraził sobie markę zapachową, która będzie działać z prawdziwym zaangażowaniem i tak etycznie, jak to tylko możliwe. Do realizacji pomysłu znalazł idealnego partnera, Érica Stucky de Quay. Eric po 15 latach pracy na stanowisku kierowniczym w paryskiej centrali L’Oréal chciał wykorzystać swoją wiedzę w projekcie kierującym się jasnymi wartościami i ekologicznym podejściem.
Tworzenie zapachów przez markę Nissaba podąża innowacyjną ścieżką, której nigdy wcześniej nie próbowano. Zaczyna się od połączenia naturalnych ekstraktów pozyskiwanych z jednego miejsca pochodzenia, wybranego spośród obszarów o najlepszych, unikatowych cechach (terroir). Takie podejście jest odwróceniem klasycznego procesu twórczego, który zwykle zaczyna się od pomysłu marketingowego lub celu sprzedażowego, by dopiero w kolejnym kroku przejść do wyboru składników do formulacji.
Perfumiarze rozpoczynają tworzenie zapachów od listy naturalnych ekstraktów z jednego miejsca pochodzenia i odwołując się do swojej kreatywności łączą składniki, które w tradycyjnych formułach zapachowych zwykle nie są łączone. Artyści uznają takie podejście za zaskakujące i interesujące i realizując wizję marki odkrywają najlepsze możliwe połączenia lokalnych składników. Ostatecznie każda niepowtarzalna kompozycja oddaje zapach miejsca, w którym uprawiane są rośliny aromatyczne.
Nissaba zapewnia perfumiarzom całkowitą swobodę w komponowaniu zapachów, czyli możliwość tworzenia wód perfumowanych o wysokim stężeniu, bez limitu budżetowego na zakup składników, bez testów porównawczych z już istniejącymi produktami i testów konsumenckich oraz bez podziału na płeć i bez z góry określonych rodzin zapachowych. Stworzenie zapachu polega zatem na określeniu w jego formule idealnej ilości oryginalnego składnika, dzięki czemu powstają perfumy o niepowtarzalnym charakterze.
Pierwsza kolekcja wód perfumowanych Nissaba reprezentuje pięć kontynentów, a każda z kompozycji zawiera najlepsze naturalne ekstrakty z danego regionu.
Chaco to herbaciany akord o świeżości wody kolońskiej oraz maté, petitgrain i palo santo z Paragwaju.
Chaco to drugi co do wielkości las Ameryki Łacińskiej, nazywany „nieprzeniknionym lasem” ze względu na mnogość i gęstość drzew. Las jest jedynym źródłem drewna gwajakowego, zwanego także palo santo. Region ten jest znany perfumiarzom również jako źródło olejku petitgrain, naturalnych ekstraktów z liści maté oraz jako ważne miejsce uprawy cytrusów.
Wszystkie te składniki zostały połączone w Chaco, wodzie kolońskiej o charakterystycznej herbacianej nucie. Główną rolę w zapachu grają petitgrain i maté, harmonijnie połączone z ekstraktami z cytrusów, które zapewniają kompozycji świeżość i trwałość. Drzewo gwajakowe pojawia się jako nuta bazowa zapachu.
Sulawesi jest zmysłową mieszanką aromatów ziemi, drewna i przypraw – kwintesencją składników z Indonezji.
Wyspa Sulawesi jest głównym źródłem kultowej paczuli z Indonezji. Pierwotną ojczyzną rośliny było Aceh, skąd przez dziesięciolecia stopniowo wędrowała w kierunku wschodnich części archipelagu.
W perfumach Sulawesi wysokiej jakości ekstrakty z paczuli zostały połączone z czterema innymi kultowymi składnikami z Indonezji: olejkami i ekstraktami gałki muszkatołowej, goździków, benzoesu Sumatra i wetiweru Java.
Zainspirowane lasami Indonezji perfumy to zmysłowy koktajl aromatów ziemi, drewna i przypraw; to hołd złożony regionowi świata, który dla perfumiarzy jest jednym ze źródeł najcenniejszych składników.
Grande-Île zachwyca korzennym bogactwem przypraw z Madagaskaru i zmysłową ambrą.
Grande-Île to nazwa Madagaskaru, największej wyspy Oceanu Indyjskiego. W bogatym zapachu o tej samej nazwie połączone zostały najwyższej jakości przyprawy z Madagaskaru. Ekstrakty czarnego i różowego pieprzu odpowiadają za intensywny i pikantny, pełen energii charakter zapachu, komfortowo złagodzonego wanilią Bourbon i nutami cennych drzew.
Korzenno-ambrowa, ciepła i zmysłowa kompozycja jest hołdem dla Madagaskaru, celebracją bogactwa jego natury i żywym hołdem dla zbieraczy wanilii z regionu Sava.
Provence kusi bogatym i aromatycznym bukietem ze skalistej ziemi Górnej Prowansji.
Provence jest hołdem dla aromatycznych roślin uprawianych na wzniesieniach wokół doliny Durance w Górnej Prowansji, słynącej z pól lawendy. Bogaty i aromatyczny bukiet tworzy pięć kultowych roślin zbieranych w tym regionie. Serce zapachu przepełnia koktajl olejków i absolutów lawendy Diva, lawendy i szałwii muszkatołowej. Aromatyczny charakter zapachu wzmacniają olejki kolendry i hyzopu. Odrobina zielonych nut i ciepła baza nadają perfumom jeszcze bardziej wyrafinowanego charakteru.
Tierra Maya to świetlista i uzależniająca drzewna ambra, balsam peruwiański i kardamon z Ameryki Środkowej.
Tierra Maya celebruje dwa fascynujące składniki, które w palecie perfumiarzy są ikoną Ameryki Środkowej: balsam Peru i kardamon.
Żywicę balsamu peruwiańskiego można znaleźć tylko w Salwadorze, gdzie jest zbierana na Costa Balsamera zgodnie z miejscową tradycją przekazywaną z pokolenia na pokolenie. Kardamon uprawiany jest w Gwatemali, znanej z najwyższej jakości tej przyprawy.
Balsam Peru odgrywa kluczową rolę w Tierra Maya. Połączony w nowoczesny akord z ambrą, piżmem i ekstraktami z naturalnych składników najwyższej jakości daje bogaty zapach o niezwykłej głębi. Ekstrakt zielonego kardamonu wchodzi w składu bukietu zimnych i ciepłych przypraw, stanowiących wyróżnik zapachu. Za uzależniający charakter kompozycji odpowiada duet różanych ekstraktów.
Założyciele marki pragnęli również stać się częścią globalnego ruchu marek o pozytywnym wpływie na środowisko naturalne. Aby było to możliwe, firma przeznacza 5% zysków na wspieranie młodych rolników we wdrażaniu zaawansowanych praktyk w projektach skupionych na uprawie roślin aromatycznych.
Projekty Nissaba są realizowane we współpracy z lokalnymi szkołami rolniczymi, łącząc ich absolwentów i rolników. Pierwszy projekt realizowany jest na Madagaskarze i obejmuje szkołę zawodową dla młodzieży, założoną w sercu regionu Sava, gdzie uprawiana jest wanilia. Celem projektu jest wsparcie finansowe absolwentów we wdrażaniu wyniesionych ze szkoły praktyk ze szczególnym uwzględnieniem agroleśnictwa.
Drugi projekt realizowany jest we wschodnim Paragwaju, we współpracy z fundacją prowadzącą szkołę zlokalizowaną w lesie Mbaracayu, rezerwacie biosfery otoczonym małymi gospodarstwami uprawiającymi maté i petitgrain. Projekt ma na celu zrównoważoną uprawę tych roślin, jak również roślin użytkowych z zastosowaniem nowoczesnych praktyk i narzędzi.
Warto wspomnieć, iż partnerska współpraca ze szkołami rolniczymi zainspirowała wybór nazwy dla marki. Dlaczego? Ponieważ rolnictwo rozwinęło się w Mezopotamii, tam także wynaleziono i rozwinięto pismo i to właśnie w źródłach pisanych występuje Nissaba, jedna z najstarszych bogiń sumeryjskiego panteonu, pierwotnie bogini zboża, a później opiekunka pisarzy wychwalana przez pierwsze w historii szkoły.
Pismo klinowe to pierwszy system pisma, który powstał w połowie czwartego tysiąclecia p.n.e. Zawdzięczamy go Sumerom, którym pismo służyło pierwotnie jako narzędzie komunikacji w handlu, w tym handlu zbożem. W połowie trzeciego tysiąclecia szybko rosła liczba szkół kształcących w nauce pisania. Władca sumeryjskiego Ur nazywał je „Domami mądrości bogini Nissaba”.
Założyciele Nissaba od samego początku dokonywali jasnych wyborów w celu zminimalizowania wpływu produktów na środowisko. Dlatego szklany flakon charakteryzuje optymalny stosunek wagi do pojemności, co prowadzi do zmniejszenia śladu węglowego o ok. 50% w porównaniu z tradycyjnymi flakonami perfum, wykonanymi zwykle z bardzo grubego szkła. Flakony nie mają papierowych etykiet, a grawerowanie laserowe pozwala uniknąć stosowania tuszu i kleju.
Po zużyciu perfum klienci mogą ponownie napełnić flakony, co dodatkowo minimalizuje negatywny wpływ na środowisko. Zakrętka wykonana jest z drewna z certyfikatem FSC, bez plastikowych lub metalowych wkładek, a wszystkie komponenty są dostarczane z odległości do kilkuset kilometrów od siedziby marki w Genewie.
Aby pójść jeszcze dalej, obecne projekty Nissaba uwzględniają także agroleśnictwo, dlatego pod opieką lokalnych rolników sponsorowanych przez markę są również plantacje drzew. Takie podejście prowadzi do dalszego zmniejszenia ogólnego śladu węglowego marki.
Dodatkowo, formuły perfum są opracowywane tak, by zawierały co najmniej 90% składników naturalnych. Alkohol, główny składnik objętościowy zapachów, jest certyfikowany ekologicznie. Marka podjęła również świadomą decyzję o wykluczeniu z formuł kontrowersyjnych składników, spełniając najbardziej rygorystyczne standardy rynkowe. Pełna lista tych składników jest dostępna na stronie internetowej marki.
Zapraszamy do Perfumerii Quality po oryginalne zapachy niezwykłej marki Nissaba. Próbki pięknych nowości można zamawiać w butiku internetowym.
Czy w Quality będzie możliwość ponownego napełniania butelek tych perfum, z niższą ceną jak to ma miejsce w butikach Le Labo?
Miałam przyjemność poznać zapach Provence, obłędny Początek mnie zdziwił i niekoniecznie zachęcił ale pół godziny później nie mogłam oderwać nos od nadgarstek. Trwałość bardziej niż przyzwoita. Po 11h i kąpieli wciąż mnie uwodził.